اهمیت روابط عمومی آنلاین و دیجیتال برای كسب و كارها

اهمیت روابط عمومی آنلاین و دیجیتال برای كسب و كارها به گزارش آنی بازار روابط عمومی PR در دیجیتال ماركتینگ و اصول بازاریابی یك استراتژی بازاریابی آنلاین است كه توسط شركت ها برای افزایش حضور در فضای آنلاین استفاده می شود.



به گزارش آنی بازار به نقل از مهر، امروزه این نوع تبلیغات توسط برندهای هوشمند به صورت یك تاكتیك اصلی مورد توجه قرار گرفته است. روابط عمومی (PR) دیجیتال به شما كمك می نماید كه كسب و كار شما در فضای آنلاین، پادكست ها و وب سایت هایی كه اطلاعات آنها بسیار مورد توجه است دیده شود و به مشتریان مورد هدف خود برسید، ذكر این نكته ضروریست كه روابط عمومی كاملاً با تبلیغات آزارهنده متفاوت می باشد.
* به صورت كلی یك كمپین روابط عمومی دارای ۴ مرحله است:
۱- خلق موضوع
۲- پرورش مبحث و ایده پردازی
۳- توزیع محتوا
۴- آنالیز
مقایسه روابط عمومی دیجیتال و روابط عمومی سنتی
روابط عمومی سنتی به صورت معمول بر روی نشریات چاپی، تلویزیون و رادیو متمركز شده است؛ در واقع در حالت سنتی برای افكار عمومی با ابزارهای سنتی تبلیغ می كنند. با رشد بازاریابی آنلاین، متخصصان روابط عمومی تمركز خویش را به روابط عمومی دیجیتال تغییر داده اند.
روابط عمومی دیجیتال یك شكل تكامل یافته از روابط عمومی سنتی است. در واقع به جای اینكه فقط نشریات چاپی را هدف قرار دهد، به نشریات آنلاین و آگاهی از برند متمركز است و از قابلیت آنالیز و اندازه گیری هم بهره می برد.
بازاریابی روابط عمومی شامل انتشار مقالات آنلاین، انتشار آموزش های آنلاین، كار با وبلاگ نویسان و افراد تأثیرگذار، محافظت از برند در سایت ها و استفاده از رسانه های اجتماعی برای به دست آوردن اعتماد برای برند یا نام تجاری در فضای آنلاین است.
روابط عمومی دیجیتال و سنتی هر دو هدف مشتركی دارند، این هدف مشترك به بهبود شهرت یك برند برای مشتری و افزایش دیده شدن آن در بین تك تك مخاطبان موردنظر خود كمك می نماید. تفاوت اصلی آنها در انتخاب روش هایی است كه برای رسیدن به این هدف مورد استفاده قرار می گیرند.
یك برند تجاری در صورتیكه به بهترین شكل تعریف شده باشد به راحتی می تواند خویش را از رقبا جدا كند و در تبلیغات آنلاین متمایز باشد و در بازارهای هدف مزیت های خویش را نمایش دهد.
همچنین استراتژی های Online PR یا روابط عمومی آنلاین در صورتیكه به خوبی اجرا شوند تأثیر خوبی در جستجوی نام برند شما دارد.

نقش روابط عمومی در سئو
در صورتی كه صاحب كسب و كار موفقی هستید و وب سایت شما برای كلمات كلیدی مورد هدف شما در جایگاه خوبی از گوگل نیست، روابط عمومی دیجیتال مانند یك بلیت طلایی برای شما عمل می كند چونكه كاربران از بین ۱۰ نتیجه اول اساسا برندهای محبوب و شناخته شده را در اولویت قرار می دهند.
روابط عمومی در بازاریابی دیجیتال شامل به دست آوردن لینك های هدفمند و باكیفیت از وب سایت ها و نشریات آنلاین جهت بررسی رفتار مشتری است؛ در واقع یك تاكتیك برای استارت آپ ها است تا حضور آنلاین خویش را از راه ایجاد رابطه با نویسندگان برای بدست آوردن لینك های با كیفیت بالا برند. بسیاری ار برندها با راه اندختن موج خبری، شركت در خیریه ها و یا برگزاری رویداد تلاش در انتشار اخبارشان در سایت های خبری و دریافت لینك می كنند.
انواع راهكار روابط عمومی آنلاین
* انتشار مقالات آنلاین در سایت های مرتبط و معتبر
* ارتباط و شبكه سازی با خبرنگاران
* كمك گرفتن از بلاگرهای تخصصی
* تأثیرگذاری به كمك اینفلوئنسرهای شبكه های اجتماعی
* اشتراك گذاری اینفوگرافیك و ویدئو
* پوشش خبری رویدادها به صورت آنلاین
بنابراین دریافت مشاوره در زمینه برندینگ، روابط عمومی و دیجیتال ماركتینگ امری ضروری می باشد و شركت دیجیتال ماركتینگ شراگیم یكی از برترین و باتجربه ترین شركتهای متخصص در این عرصه بوده كه در رشد و توسعه بازاریابی و فروش استارت آپ های ایرانی نقش مؤثری داشته اند. این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

1398/06/17
01:23:45
5.0 از 5
4718
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش