آنی بازار از مدیر شبكه پرسید

رادیو اقتصاد برای مبارزه با فساد و طرح مشكلات مردم چه می كند؟

رادیو اقتصاد برای مبارزه با فساد و طرح مشكلات مردم چه می كند؟ آنی بازار: مدیر رادیو اقتصاد فرهنگ سازی برای ایجاد شفافیت در بخش های اقتصادی و همینطور كوشش برای بالا بردن سطح آگاهی های عمومی را از راهكارهای اساسی این شبكه برای مبارزه با فساد دانست.


محمدرضا مهدیار اسماعیلی در گفتگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش كه راهكار رادیو اقتصاد برای كمك به حل مشكلات اقتصادی كشور چیست؟ و آیا این شبكه برنامه ای برای پرده برداری و مبارزه با فساد و شناسایی كردن آن دارد؟ اظهار داشت: اعمال غیرقانونی و كارهای خلافی چون انواع رانت ها، تقلب ها، رشوه ها، احتكارها، نقض قوانین و.... آثار سوء زیادی برای شاخصهای اصلی اقتصادی دارند، و این آثار مخرب پایه های اقتصاد مقاومتی را سست كرده و مانعی در مقابل پیشرفت اقتصادی محسوب می شوند كه اگر جلوی آنها گرفته نشود آثار و تبعات آنها غیر قابل كنترل هستند و ضربه ای كه به اقتصاد وارد می كنند سنگین خواهد بود.
ولی در رادیو اقتصاد برنامه ای برای كشف و افشاء فسادها نداریم. در عین حال با عنایت به اهمیت مبحث و برای كمك به اقتصاد كشور كه احتیاج به پیرایش از انواع این اعمال غیرقانونی دارد، حتما پرداختن به مبحث فساد را از جنبه های سلبی و بازدارندگی در دستور كار داریم.
مدیر رادیو اقتصاد درباره راهكارهای این شبكه برای مبارزه با فساد، تصریح كرد: در نظر داریم اولاً در جهت فرهنگ سازی برای ایجاد شفافیت در تمام فعالیت ها و بخش های اقتصادی حركت نماییم تا این ایجاد شفافیت به عدم وقوع فساد منجر شود. چونكه هر چه فرآیندهای اقتصادی شفاف تر باشد، زمینه برای تخلفات كاسته می شود. و ثانیاً با عنایت به وظیفه اصلی رسانه كه بالا بردن آگاهی های عمومی است، تلاش می نماییم جامعه را از تاثیرات فساد بر اقتصاد كشور آگاه نماییم تا این آگاهی بخشی هم خود به عدم وقوع فسادها و كاهش آنها كمك كند؛ بعنوان مثال زمانی كه افراد حقیقی و حقوقی از آثار و نتایج اعمال مغایر قانون اقتصادی خود بر اقتصاد كشور و به تبع آن بر اقتصاد و معیشت اطرفیان و افراد جامعه اطلاع پیدا كنند، و آگاه شوند كه شاید در كوتاه مدت به سود اقتصادی برسند ولی در دراز مدت ضربه اقتصادی كه به اقتصاد كشور وارد می كنند می تواند آثار سوء و مخربی بر اقتصاد و معیشت همه افراد جامعه وارد كند، می تواند عامل بازدارنده یا حداقل كاهنده ای برای وقوع این جرم های اقتصادی باشد.
این مدیر رادیو درباره راه های بالا بردن جذابیت در ساختار برنامه سازی، اظهار نمود: برای جذاب شدن تولیدات از تمام ظرفیت ها و ابزارها در برنامه سازی استفاده می نماییم. مسلماً بهره گیری از انواع موسیقی های شاد در رابطه با كار و تلاش، استفاده از موضوعات سرگرم كننده و عرضه آگاهی بخشی در این راستا لازم و ضروری می باشد. برای انتخاب موضوعات جذاب برای مخاطبان از روش های مختلفی همچون نظرسنجی ها، دغدغه های روز مردم و نظرات كارشناسان استفاده می نماییم.
مهدیار اسماعیلی در پاسخ به این پرسش ایسنا كه چقدر در رادیو اقتصاد موضوعات زندگی روزمره مردم و اقتصاد مردم دغدغه شماست؟ اظهار داشت: البته رادیو اقتصاد بزرگترین رسانه عرصه اقتصاد كشور است و حتما به صورت جدی و تخصصی در آن به بررسی مسائل اقتصادی كشور در تمام زمینه ها می پردازیم ولی نباید نگاه صرف تخصصی به حوزه اقتصاد در برنامه سازی، ما را از فضای عمومی جامعه دور كند. با عنایت به نیازهای اقتصادی مردم و وضعیت معیشتی جامعه یكی از مهمترین سیاست های برنامه سازی ما، پرداختن به این نیازهاست.
وی در این زمینه افزود: در مرحله اول با طرح و انعكاس این مشكلات و بیان آنها از زبان خود مردم، جامعه و مسؤلان را هر چه بیشتر نسبت به مشكلات حساس و متوجه می نماییم و سپس با مطالبه گری و پیگیری آنها تلاش می نماییم در جهت حل این مشكلات قدم برداریم.
از سوی دیگر افزایش اطلاعات اقتصادی عمومی مردم و جامعه كه جزو اهداف اصلی برنامه سازی در این شبكه است، به بهبود تصمیم گیری های اقتصادی مناسب مردم منجر می شود و این تصمیم گیری اقتصادی بموقع و درست مردم علاوه بر اینكه به بهبود وضعیت معیشت مردم می انجامد، آثار مثبتی هم بر اقتصاد كشور مثلاً بر هدایت نقدینگی به سمت قسمت های مولد اقتصادی و دارد.
مدیر رادیو اقتصاد سپس در پاسخ به این پرسش كه برای جذب مخاطب عام چه اقداماتی انجام می دهید؟ چنین توضیح داد: رادیو بعنوان یك رسانه سنتی و مردمی حتما انعكاس دهنده صدای همه مردم ایران است و تلاش می نماییم تا مسائل و دغدغه های همه هموطنان حتی در دور افتاده ترین نقاط را پوشش دهیم.
اما هدفمان تنها بیان مشكلات نیست، چون صرفا طرح مشكلات كه اغلب مردم خود با آن آشنا هستند، منجر به ایجاد نوعی جو ناامیدی می شود و سودی هم ندارد. در صورتیكه طرح مشكلات، همراه با بررسی علل و عوامل ایجاد كننده آنها و پیگیری و مطالبه حل و رفع آنها و بیان مزیت های اقتصادی موجود و فرصت های پیش روی مردم و كشور در این زمینه، كاملا امید بخش و نوید دهنده است و امید بخشی و ایجاد حال خوش برای مردم یكی از اصول كار ما در این شبكه است.
به گزارش آنی بازار به نقل از ایسنا، رادیو اقتصاد شبكه ای است كه به صورت تخصصی به مبحث تجارت و اقتصاد می پردازد. این رادیو بر روی موج FM، فركانس ۹۸ به صورت ۲۴ ساعته برنامه دارد.



1398/07/01
13:07:53
5.0 از 5
4506
تگهای خبر: ابزار , ارز , اقتصاد , تخصص
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش