سازمان اداری و استخدامی اعلام كرد

آخرین وضعیت دولت الکترونیک

آخرین وضعیت دولت الکترونیک طبق اعلام سازمان اداری و استخدامی ۵۸۰۰ خدمتی که دستگاههای اجرایی به مردم عرضه می دهند، شناسنامه دار شده و الان در دسترس می باشد.


به گزارش آنی بازار به نقل از ایسنا، رفیع زاده-معاون نوسازی سازمان اداری و استخدامی کشور- در اینباره توضیح داد: از مجموع این خدمات، بیشتر از ۵۰۰۰ خدمت قابلیت الکترونیکی شدن دارند و ۷۰۰ خدمت از اضروری هستند که تحت هر شرایطی باید به مردم عرضه شوند.
وی افزود: این خدمات با هدف مدیریت مناسب و صدمه شناسی فرایندهای اجرایی احصا شده است تا مردم به راحت ترین و ساده ترین روش خدمات را دریافت نمایند. در این سامانه خدمات دستگاههای اجرایی به صورت شناسنامه دار معرفی شده و دریافت کنندگان خدمات، به دستگاههای اجرایی مورد نظر لینک می شوند. سازمان اداری و استخدامی برنامه ریزی هایی دارد تا با راهبری و نظارت، اصلاح فرایند خدمات به کمک خود دستگاههای اجرایی، صورت گیرد تا به صورت الکترونیک به مردم عرضه شوند.
رفیع زاده در ارتباط با این که گفته می شود ضعف جدی در الکترونیکی کردن خدمات وجود دارد اظهار داشت: ضعف وجود دارد اما اگر سازمان یا نهادی را بعنوان نهاد مستقل در نظر بگیریم تا دولت هوشمند را اجرایی کند، نمی تواند وارد فرآیندهای اجرایی دستگاه شود و اگر این عمل صورت بگیرد، مسئولیت پاسخگویی از بین می رود. بنابراین نیازی به ساختار یا نهاد جدید نیست، بلکه یک صدایی و نگرش سیستمی واحد لازم است که می شود آنرا در چارچوب یک کمیته و شورای هماهنگ کننده از دستگاههای متولی دولت الکترونیک ایجاد کرد.
وی ضمن اشاره به که بیشتر از ۶۰ قانون، بخشنامه و دستورالعمل برای اجرا کردن دولت الکترونیک وجود دارد، اظهار داشت: دولت الکترونیک در سه سطح سیاست گذاری، راهبری، نظارت و اجرا در حال انجام می باشد و احتیاج به قانون جدیدی نیست. بلکه اتفاقا باید قوانین را تنقیح کرد. متاسفانه ضعف و مشکل اصلی در تحقق کامل دولت الکترونیک در سطح سوم، یعنی حوزه اجرا توسط دستگاه ها است. به هر حال هر دستگاهی مالک خدماتی است که به مردم عرضه می دهد و سازمان اداری و استخدامی کشور بعنوان راهبر و ناظر این فرآیند، استانداردسازی کرده و از دستگاه ها مطالبه گری می کند. دستگاه اجرایی باید برنامه ریزی دقیقی برای الکترونیکی کردن خدمات داشته باشد و این سازمان اولویت بندی و زمان بندی را انجام خواهد داد و در سال ۱۴۰۱ پیشرفت قابل قبولی در این عرصه صورت می گیرد.
بنا بر اعلام سازمان اداری و استخدامی آمارها نشان داده است که ۵۰۰ خدمت توسط دستگاه ها به صورت الکترونیک عرضه می شود که به واسطه همکاری دستگاه ها اتفاق افتاده است؛ اما روند اجرایی شدن خدمات به صورت الکترونیک در دستگاه هایی همچون وزارت خانه های دادگستری، علوم، آموزش و پرورش، نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، نفت، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی، آهسته پیش می رود و امتیاز عملکردی آنها زیر ۴۰ درصد است.




منبع:

1400/10/17
22:26:41
5.0 از 5
476
تگهای خبر: آموزش , بانك , بانك مركزی , خدمات
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش