قطار اندیمشك - تهران در ایستگاه مبدا متوقف گردید

قطار اندیمشك - تهران در ایستگاه مبدا متوقف گردید آنی بازار: دزفول - حذف قطار اختصاصی اندیمشك - تهران از برنامه حمل و نقل ریلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران گله مندی اهالی شهرهای شمال خوزستان بعنوان مسافران این قطار را به دنبال داشته است.


به گزارش آنی بازار به نقل از ایرنا قطار اندیمشك - تهران و بالعكس كه نقش مهمی در حمل و نقل مسافران شهرهای اندیمشك، شوش و دزفول در این مسیر دارد بیش از یك ماه است كه از برنامه حمل و نقل ریلی راه آهن حذف گردیده است.
با حذف برنامه حركت این قطار، سهمیه ای در قطارهای جنوب - تهران به مسافران اندیمشك اختصاص یافته است كه البته متناسب با نیاز جمعیتی منطقه شمال خوزستان بخصوص در فصل سفرهای تابستانی و زیارتی نیست.
از طرفی توقف حركت این قطار اختصاصی جنوب - تهران از برنامه راه آهن آنهم در اوج سفرهای تابستانی هزینه مضاعفی را به شهروندان شمال خوزستان تحمیل كرده است.
جمعی از شهروندان دزفول، اندیمشك و شوش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از حذف برنامه حركت قطار اندیمشك - تهران اظهار داشتند: توقف حركت قطار اندیمشك - تهران در صورتی كه حمل و نقل ریلی در سایر نقاط كشور رو به گسترش است جای تعجب و تاسف دارد.
آنان افزودند: با عنایت به تقاضای بالای بلیت قطار در راه جنوب - تهران و بالعكس در فصل تعطیلات تابستان از مسئولان راه آهن ناحیه زاگرس انتظار می رفت نسبت به افزایش قطارها در این مسیر اقدام نمایند نه اینكه تنها قطار اندیمشك - تهران را هم متوقف كنند.
لیلا ورمرزیار از شهروندان اندیمشكی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه آهن زاگرس با مركزیت اندیمشك ظرفیتی مهم برای استان خوزستان است كه باید با توسعه زیر ساخت ها، خدمات آن بخصوص در حمل و جابجایی مسافر افزایش یابد.
محمد نیكویی سرشت هم اظهار داشت: حذف برنامه حركت قطار اندیمشك - تهران از برنامه راه آهن سبب شده تا مسافران هزینه بیشتری را برای سفر به تهران متقبل شوند.
صیدصفر احمدی فر هم اظهار داشت: ساكنان شمال خوزستان قبل از این با هزینه ای كمتر از 500 هزار ریال به وسیله قطار اندیمشك راهی تهران می شدند كه اكنون به علت كاهش سهمیه این مسیر ناچار به خرید بلیت قطار اهواز - تهران با هزینه ای بیشتر می باشند.
وی اضافه كرد: از آنجائیكه خیلی از دانشجویان از قطار برای رفت و آمد به تهران استفاده می نمایند بنابراین حذف قطار اندیمشك - تهران برای قشر دانشجو كه هفتگی به تهران تردد می كنند هم مشكل ساز شده است.
سمیه موحدیان پور هم ضمن اعتراض به این مورد اظهار داشت: با حذف این قطار، برخی شهروندان به ناچار از خودرو و اتوبوس برای جابجایی و سفر استفاده می نمایند كه با عنایت به ایمنی بیشتر در تردد ریلی، این مورد باعث نگرانی شده است.
به گزارش آنی بازار به نقل از ایرنا قبل از حذف برنامه حركت قطار اندیمشك - تهران روزانه بیش از 700 سفر به وسیله این قطار انجام می شد.
با وجود اختصاص سهمیه ای از قطارهای جنوب - تهران به اندیمشك اما شهروندان شمال خوزستان از حذف برنامه حركت قطار اختصاصی اندیمشك - تهران گله مند می باشند.
بنا به اعلام روابط عمومی راه آهن ناحیه زاگرس قطار اندیمشك - تهران از برنامه حركت راه آهن حذف نشده است و این عدم تردد مقطعی می باشد كه با برنامه ریزی جدید تردد این قطار از سر گرفته می گردد.
مدیر كل راه آهن زاگرس هم چندی قبل بدون اشاره به حذف قطار اندیمشك - تهران اظهار داشت: سهمیه بلیت قطار اندیمشك - تهران حذف نشده است و مسافران می توانند همچنان از سهمیه مربوطه استفاده كنند.
مهرداد انصاری اضافه كرد: با عنایت به اینكه راه آهن زاگرس و اندیمشك در همه قطارها سهمیه دارد، در صورت تكمیل این سهمیه، مسافران می توانند از سهمیه سایر قطارهای مسیر جنوب - تهران هم بلیت تهیه كنند.
وی همینطور از طریق اندازی قطار ریل باس اندیمشك - دورود به منظور رفاه حال مسافران اطلاع داد و اضافه كرد: با راه اندازی این ریل باس روزانه 2 رام قطار از اندیمشك به سمت دورود به حركت در آمده و 2 رام دیگر مسافران را از دورود به اندیمشك جابجا می كنند.
وی بیان كرد: ظرفیت این ریل باس 360 مسافر است كه از امكانات مناسب رفاهی و خدماتی برای مسافران برخوردار می باشد.
راه آهن ناحیه زاگرس اندیمشك دارای 12 ایستگاه با 222 كیلومتر حوزه استحفاظی است.
6068


1397/04/25
13:11:19
5.0 / 5
695
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش