لزوم های راه اندازی كنارگذر جنوبی مراغه

لزوم های راه اندازی كنارگذر جنوبی مراغه آنی بازار: راه اندازی كنارگذر جنوبی مراغه با عنایت به قرار گرفتن این شهر در راه ترانزیتی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و كردستان ضرورتی مهم و تعیین كننده در حمل و نقل منطقه است.


به گزارش آنی بازار به نقل از ایرنا، وجود زیرساخت های حمل و نقل جاده ای عاملی اساسی در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر منطقه ای است از این رو سرمایه گذاری و اجرای طرح های عمرانی در این بخش علاوه بر فراهم كردن زمینه های توسعه در عرصه های مختلف، سبب صرفه جویی در هزینه ها و زمان میگردد.
مراغه بعنوان یكی از نقاط مواصلاتی جنوب آذربایجان شرقی در راه حمل و نقل جاده ای غرب به مركز كشور قرار گرفته و راه اندازی كنارگذری متناسب با نیازهای منطقه می تواند زمینه ساز تسریع و تسهیل در عبور و مرور جاده ای و ترانزیت كالا در این مسیر باشد.
اجرای طرح بزرگ آزادراه مراغه - هشترود بعنوان یكی از شاهراه های ارتباطی این منطقه یكی از طرح های تحول آفرین در زمینه حمل و نقل جاده ای است از این رو می توان راه اندازی كنارگذر جنوبی را در این شهر مكملی برای این طرح به شمار آورد.
این طرح بر طبق مطالعات جامع خود با عبور از ضلع غربی شهر مراغه علاوه بر كاهش بار ترافیكی و تسهیل و تسریع در ترانزیت كالا با اتصال آن به آزادراه در حال اجرا، توسعه صنایع و رونق اقتصادی را باز به دنبال خواهد داشت.
بهره گیری از ظرفیت این طرح در برخورداری صنایع و واحدهای تولیدی واقع شده در منطقه جنوب شهرستان و باز كاهش آمار تصادفات درون شهری همچون مزیت هایی است كه می توان برای این طرح عمرانی متصور شد.
طرح راه اندازی كنارگذر جنوبی مراغه كه قدمت مطالعات آن به چند دهه پیش برمی گردد، در ماه های اخیر دوباره قوت گرفته است.
**
كنارگذر جنوبی، زمینه ساز كاهش هزینه های عمرانی و بهبود ترافیك درون شهری
شهردار مراغه با اشاره به لزوم احداث كنارگذر در این شهر اظهار داشت: عدم وجود كنارگذر در سال های اخیر با عنایت به افزایش تردد وسایل نقلیه از كمربندی های داخل شهری مشكلات عدیده ترافیكی را به وجود آورده است.
محمدرضا احمدی اضافه كرد: عبور روزانه بیشتر از 20 هزار وسیله نقلیه كه بیشتر آنرا خودروهای باری و سنگین تشكیل می دهد هرساله لطمه های سنگینی به ابنیه شهری وارد میكند.
وی افزود: با عنایت به قدمت بالای برخی پل های مواصلاتی درون شهری كه محلی برای عبور و مرور این خوردهای سنگین شده، ترافیك به وجود آمده بر روی آنها می تواند لطمه زا باشد.
وی افزود: عدم استواری كافی پل های اصلی درون شهری كه بعضی از آنها در تقاطع راه آهن سراسری باز قرار داشته، درصورت افزایش تردد خودروهای ترانزیتی و سنگین می تواند احتمال بروز حوادثی همچون تخریب، خسارات جانی و مالی و حتی قطع شدن جریان حمل و نقل ریلی در این مسیر و شاهراه حیاتی شود.
احمدی اظهار داشت: باتوجه به وجود حداقل پنج میدان و چندین سرعت گیر در راه كمربندی های داخل شهری، عبور و مرور خودروهای سنگین باری از مسیر درون شهری در ماه ها و سال های اخیر سبب لطمه های جدی به آسفالت و زیرسازی های خیابان ها شده است.
وی اضافه كرد: از این رو و با عنایت به اینكه وجود كنارگذر از مطالبات شهروندان و از لزوم های حیاتی برای ترافیك و حمل و نقل شهری بوده، اجرای طرح راه اندازی آن با همكاری و همراهی شورای اسلامی شهر در شورای ترافیك شهرستان و استان مطرح و طرح پیشنهادی شهرداری باز به وزارت راه و شهرسازی نمایش شده است.
**
اجرای طرح كنارگذر جنوبی مراغه، چشم انتظار تصویب و اعتبار
رئیس اداره مسكن و شهرسازی مراغه اظهار داشت: با عنایت به عبور و مرور و ترافیك خودرویی استان های غربی، كردستان و استان های آذربایجان شرقی و غربی از راه این شهرستان، اجرای این طرح نیاز ضروری برای منطقه است.
مقصود محرم پور اضافه كرد: براین اساس، مكاتبات و پیگیری های لازم باز از طرف این اداره با اداره كل مسكن و شهرسازی، وزارت راه و باز شركت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل كشور انجام شده است.
وی افزود: درصورت تصویب این طرح در وزارت راه و شهرسازی و باز تامین اعتبار مورد نیاز، طرح و نقشه های مطالعاتی این طرح آماده شده و اجرای آن آغاز خواهد شد.
**
احداث كنارگذر، مطالبه ای مردمی چشم انتظار دستگاه های متولی امر
احداث كنارگذر با عنایت به لزوم های ترافیكی از خواست های و مطالبات شهروندان و مردم این منطقه بوده كه تاثیر آنرا در تسهیل حمل و نقل درون و برون شهری می تواند دید.
علیزاده یكی از شهروندان در این ارتباط می گوید: عدم وجود كنارگذری مناسب برای این شهر، زمینه ساز بروز حجم بالای ترافیكی در كمربندی ها خصوصاً در جنوب شهر در بعضی ساعت روز میگردد.
وی اضافه كرد: افزایش تصادفات و اختلال در تردد خودروها از نتایج عبور خودروهای سنگین باری از كمربندی های داخل شهر شده است.
علی اصغری یكی دیگر از شهروندان ساكن در شهرك امیركبیر باز می گوید: تردد بیش از اندازه كامیون های سنگین از این شهرك با عنایت به نبود كنارگذر در ساعات شبانه روز، آسایش را از ساكنان این منطقه سلب كرده است.
وی اضافه كرد: تردد این خودروها در طول سالهای متمادی علاوه بر احداث راه بندان، ترافیك و بروز حوادث ترافیكی، به مرور ساختمان های این مسیر و منطقه را با لطمه های جدی روبرو تولید كرده است.
با توجه به لزوم های ترافیكی، فنی و اجتماعی اجرای طرح راه اندازی كنارگذر، همت مسئولان و متولیان امر می تواند سبب تحقق یكی از مطالبات مردم بعنوان زیرساختی اساسی در توسعه حمل و نقل و رونق اقتصادی شود.
شهرستان مراغه دارای 75 كیلومتر محور ارتباطی بین شهری و 930 كیلومتر راه ارتباطی آسفالته، شوسه و دسترسی روستایی در 127 كیلومتری تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 كیلومتری تبریز، مركز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487


1397/10/05
13:48:26
5.0 / 5
3134
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , خودرو , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش