طی نامه ای به رئیس جمهور اعلام شد

تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان از ذخایر ارزی به حوزه دانش بنیان

تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان از ذخایر ارزی به حوزه دانش بنیان آنی بازار: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور طی نامه ای به وی، با اشاره به عملكرد صندوق توسعه ملی در تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح های نوآورانه و تخصیص مبلغ 550 میلیارد تومان در این زمینه، ابراز امیدواری كرد كه تأمین مالی حوزه اقتصاد دانش بنیان بیشتر از پیش سبب شكوفایی در این بخش شود.



به گزارش آنی بازار به نقل از ایسنا، در سال های اخیر تخصیص منابعی از صندوق توسعه ملی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان یكی از برنامه های در دستور كار صندوق بوده كه از منابع ریالی و بوسیله بانكهای عامل تأمین شده است.

این در حالی است كه اخیراً ستاری - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور - طی نامه ای به حسن روحانی با اشاره به وضعیت اقتصاد دانش بنیان بعنوان یكی از محورهای اصلی سیاست های دولت اعلام نموده كه وجود بیشتر از ۴۳۰۰ شركت دانش بنیان، بیشتر از ۳۰۰ هزار شغل و با جذب ۱۲۰۰ نفر از نخبگان ایرانی خارج از كشور در حوزه نوآورانه و دانش بنیان مانند اقتصاد دیجیتال، زیست فناوری و نانوفناوری و … نشان از حركت در این راه است.

وی در نامه خود با اشاره به عملكرد صندوق توسعه ملی در حمایت مالی از حوزه دانش بنیان آنرا مثبت ارزیابی كرده و گفته كه در این مدت حدود ۵۵۰ میلیارد تومان بوسیله بانكهای عامل تخصیص پیدا كرده كه خود از مسیرهای اصلی تأمین مالی شركت ها و مؤسسات دانش بنیان بوده است.

در عین حال كه مصوبه صندوق توسعه ملی در خصوص تخصیص خط اعتباری مجاز برای شركت ها و مؤسسات دانش بنیان كاهش ۱۴ درصدی سود وام و تسهیلات این خط نسبت به شرایط عادی كمك بسزایی برای توسعه فعالیت های نوآورانه شركت های دانش بنیان داشته است.

ستاری، در نامه خود ابراز امیدواری كرده فرآیندهای ویژه تأمین منابع مالی حوزه اقتصاد دانش بینان كه با روی كار آمدن دولت یازدهم آغاز و در دولت دوازدهم پیش رفته است، بیشتر از پیش سبب شكوفایی اقتصاد دانش بنیان و توسعه پایدار كشور شده است.

گفتنی است؛ صندوق توسعه ملی در ابتدای دهه ۱۳۹۰ افتتاح شد كه سالانه قسمتی از عوائد ناشی از فروش نفت و فرآورده های آن در این صندوق ذخیره شده و سالانه در چارچوب تسهیلات ریالی و ارزی در بخش های تعریف شده اختصاص پیدا می كند.









منبع:

1398/02/30
14:31:04
5.0 از 5
4843
تگهای خبر: ارز , ارزیابی , اقتصاد , بانك
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش