حقایقی جالب از اقتصاد هند

حقایقی جالب از اقتصاد هند آنی بازار: هند یكی از بزرگ ترین اقتصادهای جهان است كه با سرعت زیادی در حال رشد است.


به گزارش آنی بازار به نقل از بیزینس اینسایدر، در كشوری كه حدود ۱.۳۷ میلیارد نفر در آن زندگی می كنند، جای تعجبی وجود ندارد كه اقتصاد آن جز برترین اقتصادهای جهانی باشد اما این موفقیت تنها چند سالی است كه به دست آمده و اقتصاد هند در سال های قبل یكی از فقیرترین اقتصادها در جهان بوده است.
در ادامه با حقایقی جالب از اقتصاد هند اشنا می شوید:
نرخ رشد سریع
در سال ۱۹۹۹ یعنی تنها ۲۰ سال پیش، حجم تولید ناخالص داخلی هند تنها ۴۵۹ میلیارد دلار بود اما تنها در دو دهه، حجم اقتصاد هند به لطف رشد اقتصادی بسیار سریع شش برابر شسده است و هند حالا با اقتصاد ۲.۷۲۶ تریلیون دلار چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است.
اندازه اقتصاد
هر چند كه هند با پشت سر گذاشتن انگلیس و فرانسه حالا پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است اما هنوز اقتصاد هند كوچك تر از اقتصاد ۲.۹۶ تریلیون دلاری ایالت كالیفرنیا در امریكا است كه ۸.۱ درصد از كل اقتصاد آمریكا در آن متمركز است.
ركورددار طولانی ترین دوره رشد سریع
در بازه زمانی ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ رشد اقتصادی هند بالای ۹ درصد در سال است كه در میان تمامی كشورهای جهان ركوردی بی نظیر شمرده می شود. این رشد سرانجام در سال ۲۰۰۸ و با بحران جهانی متوقف گردید.
هزینه بالای خشونت بر اقتصاد
در هند خصوصاً در منطقه كشمیر خشونت های زیادی رخ می دهد كه هزینه آن معادل ۹ درصد كل اقتصاد هند و تحمیل هزینه ای معادل ۶۰۰ دلار به ازای هر شهروند هندی است.
درآمد سرانه نسبتا كم
هند پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است اما جمعیت زیاد سبب شده است تا این كشور جز كشورهای با درآمد سرانه بالا نباشد. در حقیقت این كشور با متوسط درآمد سرانه ۱۷۹۰ دلار در سال در رده شصت و نهم ایستاده است.
وابستگی بالا به كشاورزی
بخش كشاورزی در هند ۵۰ درصد از كل بار اشتغال زایی این كشور را بر دوش می كشد كه در میان ۲۰كشور عضو گروه ۲۰ بی مثال است.




منبع:

1398/05/14
13:53:33
5.0 از 5
4834
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , چك , دلار
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش