دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری:

هدف از ایجاد مناطق آزاد صرفا واردات و صادرات نیست، فرضیه قاچاق از مناطق آزاد بی مدلول است

هدف از ایجاد مناطق آزاد صرفا واردات و صادرات نیست، فرضیه قاچاق از مناطق آزاد بی مدلول است به گزارش آنی بازار دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری اظهار داشت: هدف از ایجاد مناطق آزاد صرفا امر واردات و صادرات نیست؛ بلكه در توسعه عمران محلی نقش بسزایی را ایفا كرده و از طرفی نیز به امنیت و اشغال منطقه كمك می نماید.


به گزارش آنی بازار به نقل از ایسنا، مرتضی بانك در نشست مشترك اعضای فراكسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با بیان این كه هدف از ایجاد این فراكسیون بررسی چالش های مناطق آزاد تجاری است، اظهار نمود: یكی از اشكالات اصلی ما از همان ابتدا عدم اجرای قوانین و مقررات مناطق آزاد است؛ بدین جهت باید تمام تلاش خودرا به كار گیریم تا این مشكلات مرتفع شود.
وی با بیان این كه قاچاق در مناطق آزاد وجود ندارد، اضافه كرد: فرضیه قاچاق از مناطق آزاد، بی مدلول بوده و یك فرضیه نادرست است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری با بیان این كه به قاچاق در این مناطق اعتقادی ندارم، اشاره كرد: تصور همه مردم از مناطق آزاد، پدیده قاچاق است و شاهدیم كه در رسانه ها و صدا و سیما نیز این مساله مطرح می شود؛ در حالی كه ظرفیت های مناطق آزاد چشم گیر بوده و تاثیر بسزایی در اقتصاد كشور دارد.
وی با تاكید بر این كه قانون حاكم بر مناطق آزاد خارج از قوانین معمول كشور است، اشاره كرد: ورود هر نوع كالایی به مناطق آزاد، آزاد بوده و قاچاق محسوب نمی شود؛ مگر این كه به صورت قاچاق وارد سرزمین شود.
بانك عنوان كرد: سالهای پیش سرمایه گذاران سرمایه های خودرا به این مناطق آورده و در رونق اقتصادی مناطق نقش بسزایی داشته اند؛ اما حالا عدم اجرای قوانین مشكلاتی را به وجود آورده و اعتماد را از این افراد سلب كرده است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد، افزود: میزان سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، از ۴۵۰۰ به ۶۷۰۰ میلیارد رسیده است.
وی افزود: سالانه ۱۹ میلیارد دلار صادرات علی رغم مشكلات قانونی از مناطق آزاد انجام می گیرد.




منبع:

1398/05/25
11:08:49
5.0 از 5
4413
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , تجاری , دلار
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش