ثروت شش انگلیسی معادل ثروت ۱۳ میلیون نفر!

ثروت شش انگلیسی معادل ثروت ۱۳ میلیون نفر! آنی بازار: افزایش نابرابری در جامعه انگلیس سبب شده است تا ثروتمندترین افراد این كشور حدودا به اندازه طبقه فقیر این كشور ثروت داشته باشند.


به گزارش آنی بازار به نقل از ایندیپندنت، هم اكنون برداران هندوجا با ۱۲.۸ میلیارد پوند، ثروتمندترین افراد انگلیسی هستند و بعد از آنها نیز جیم راتكلیف با ۹.۴ میلیارد پوند قرار دارد. برادران هندوجا در حوزه بانكداری و نفت و راتكلیف در حوزه پتروشیمی فعالیت دارد.
طبق اعلام موسسه " ایكوالیتی تراست" ثروتمندان انگلیسی در طول یك دهه اخیر ثروت خودرا دو برابر كرده اند به شكلی كه حالا شش فرد ثروتمند این كشور ثروتی برابر با ثروت دو دهك پایین این كشور در اختیار دارند.
وندا ویپورسكا، مدیر موسسه ایكوالیتی تراست اظهار داشت: چنین میزان ثروتی در دستان چنین عده محدودی نشان میدهد نظام اقتصادی تا چه حد ورشكسته شده است. اقتصاد انگلیس برای چند نفر میلیاردها پوند ثروت و برای میلیون ها نفر، فقر را همراه آورده است.
هر چند كه بطور متوسط ثروت انگلیسی ها نسبت به سال ۲۰۰۷ حدود ۴۱ درصد افزایش پیدا كرده است اما توزیع این ثروت به یك شكل نبوده است به شكلی كه طبق اعلام بانك " كردیت سوئیس" شمار میلیونرهای انگلیسی تا اختتام امسال به ۲.۵میلیون نفر رسیده است و انتظار می رود تعداد آنها در طول پنج سال آینده ۳۰ درصد بیشتر شود. هم اكنون یك درصد ثروتمند انگلیس ۸۰ درصد كل ثروت این كشور را در اختیار دارند.
در میان طبقات مختلف اجتماعی، دهه آخر درآمدی كه دارای فرزند هستند بیشتر از همه در معرض لطمه های ناشی از فقر قرار دارند به شكلی كه قدرت خرید آنها نسبت به ۱۰ سال پیش ۳۸۰۰ پوند در سال كمتر شده است.
مساله نابرابری بتازگی به بحثی داغ در مناظران انتخاباتی انگلیس نیز تبدیل گشته و حزب كارگر، حزب حاكم محافظه كار را به جانبداری از ثروتمندان متهم می كند. طبق ادعای حزب كارگر، حدود یك سوم میلیاردرهای انگلیسی مبالغی را به حزب محافظه كار هدیه كرده اند. این در حالیست كه موسسه " رزولوشن فاندیشن" آگهی داده است كه نرخ افزایش شمار كودكان فقیر در انگلیس به بالاترین سطح خود از زمان جنگ جهانی دوم تابحال رسیده است.




منبع:

1398/09/22
15:35:43
5.0 از 5
4335
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , خرید
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش