با حضور معاون وزیر اقتصاد

تفاهم نامه مولدسازی دارایی ها بین بانك سپه و مسكن به امضا رسید

تفاهم نامه مولدسازی دارایی ها بین بانك سپه و مسكن به امضا رسید به گزارش آنی بازار تفاهم نامه مولدسازی دارایی ها بین بانك سپه و مسكن با حضور معاون امور بانكی، بیمه و شركت های دولتی به امضا رسید.


به گزارش آنی بازار به نقل از ایسنا، امروز (سه شنبه ۱۵ بهمن ماه) مراسم امضا تفاهم نامه مولدسازی دارایی ها بین بانك سپه و مسكن (پروژه امید شهر) با حضور وزیر اقتصاد، معاون امور بانكی، بیمه و شركت های دولتی وزارت اقتصاد و هیات مدیره بانك سپه و مسكن، در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار گردید.
معاون امور بانكی، بیمه و شركت های دولتی وزیر اقتصاد، در این مراسم اظهار نمود: یك از محورهای اصلاح نظام بانكی، فروش اموال مازاد بانك ها است اما امروز ما یك مقوله ای دیگری به نام مولدسازی دارایی ها را هم به آن اضافه می نماییم. در این پروژه كه با مشاركت بانك سپه و مسكن صورت خواهد گرفت، آورده اصلی این پروژه زمین و پروانه ساختمانی از جانب بانك سپه و تأمین مالی این پروژه توسط بانك مسكن پیگیری خواهد شد.
با امضا این تفاهم نامه تأمین مالی منازل مسكونی شهروندان شرق تهران در حد استانداریدهای جهانی تأمین می شود.
عباس معمارنژاد اضافه كرد: در تأمین مالی این پروژه تلاش بر این است كه از روش های جدید تأمین مالی استفاده نماییم و از راه بورس انشاالله بتوانیم پیگیری نماییم. این پروژه كه در شرق تهران واقع شده، تأمین منازل مسكونی شهروندان شرق تهران در حد استانداردهای جهانی فراهم می آورد.
ارزش ریالی این پروژه معادل ۸۰ هزار میلیارد ریال است
وی افزود: تلاش خواهیم كرد تا در تأمین مالی این پروژه از متنوع ترین روش ها همچون اوراق صكوك و سایر روش ها استفاده نماییم. معادل ۴۰ هزار میلیارد ریال ارزش زمین های این پروژه است و چیزی حدود ۳۶ هزار میلیارد ریال برای برآورد تأمین مالی این پروژه نیاز است كه در مجموع این پروژه ۸۰ هزار میلیارد ریال ارزش دارد.
معاون وزیر با اشاره به اینكه سامانه اموال مازاد بانك ها راه اندازی شده، اضافه كرد: سامانه اموال مازاد بانك ها كه تابحال ۱۸ هزار ملك در این سامانه ثبت شده و تابحال ۲ هزار درخواست در این حوزه در حال رسیدگی است.
در ادامه این مراسم رحیمی اناركی مدیرعامل بانك مسكن بعنوان تأمین كننده مالی این پروژه، اظهار نمود: از روش های مختلفی برای تأمین مالی استفاده خواهیم كردیم و بیشتر تأمین مالی از راه بازار سرمایه خواهد بود. بانك مسكن این طرح را با استفاده از آخرین استاندارهای ساخت وساز در چارچوب ساختمان های پایدار و دوستدار محیط زیست پیگیری خواهد نمود. این پروژه نگینی برای شهر تهران به خصوص برای شرق تهران خواهد بود.



1398/11/15
22:52:07
5.0 از 5
4202
تگهای خبر: ارز , ارزش , اقتصاد , بازار
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش