جزئیات آماری از ثبت نام متقاضیان و عرضه خودرو در سامانه یکپارچه

جزئیات آماری از ثبت نام متقاضیان و عرضه خودرو در سامانه یکپارچه آنی بازار: مجموع ظرفیت درنظر گرفته شده در خودرو های عرضه شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه برای این دوره 176 هزار و 911 خودرو بود که در چارچوب 115 طرح فروش متنوع ارائه شد


به گزارش آنی بازار به نقل از فارس، پیرو مفاد نامه ریاست جمهوری (بند 5 الف) در مورد شفاف­ سازی فرایند عرضه خودرو، نخستین سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف شفاف­ سازی فرایند تخصیص خودرو به متقاضیان، تحت نظارت سازمان پشتیبانی از تولیدکنندگان و مصرف­ کنندگان کار خویش را از ساعت 9 صبح  سه شنبه 27 اردیبشهت شروع کرد و متقاضیان خودرو ظرف مدت یک هفته تا ساعت 9 بامداد روز سه شنبه سوم خرداد اطلاعات ثبت نامی خویش را در این سامانه وارد کردند.
با عنایت به افزایش 175 درصدی تولید خودروی کامل در خودروسازان بزرگ کشور تا خرداد سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل (تولید کامل بالغ بر 83 هزار خودرو  در مقایسه با  میزان 30 هزار خودروی کامل ساخته شده در مدت مشابه سال قبل )  38 مدل خودروی مختلف از 6  خودروساز کشور در این دوره  عرضه شد و 4 میلیون و 175 هزار 352 نفر دراین سامانه ثبت نام کردند که 3 میلیون و 878 هزار و 301 نفر در چارچوب طرح عادی و 297 هزار و 051 نفر در طرح پشتیبانی از خانواده بود
مجموع ظرفیت درنظر گرفته شده در خودرو های عرضه شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص برای این دوره 176 هزار و 911 خودرو بود که در چارچوب  115 طرح فروش متنوع (فروش فوری، فوق العاده، پیش فروش های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید) ارائه شد.
با توجه به پایدار شدن روند تولید خودروی کامل در خودروسازان داخلی و همینطور کاهش 60 درصدی آمار خودرو های ناقض در پارکینگ نسبت به مدت مشابه سال قبل و  از سوی دیگر ایجاد شفافیت در عرضه خودرو به بازار، روند تخصیص خودرو در  سامانه تداوم پیدا خواهد یافت.
اجرای عملیات فروش توسط خودروسازان انجام می­ شود و سازمان حمایت، نظارت بر میزان عرضه و حسن انجام تعهدات خودروساز در خودرو های تخصیص ­یافته را به عهده خواهد داشت.
در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو 56 طرح متنوع تخصیص خودرو در حوزه «حمایت از خانواده و جوانی» عرضه شده است که با عنایت به آنکه میزان متقاضیان در 42 طرح مختلف، کمتر از ظرفیت تخصیص یافته بود نیازی به قرعه­ کشی درآن طرح ها نیست و خودروی مدنظر بدون قرعه کشی، به مادران حائز شرایط دراین طرح ها اختصاص می یابد.
از سوی دیگر سیاست­ گذاری عرضه در «سامانه یکپارچه تخصیص خودرو» در جهت ارتقای رضایت مصرف­ کنندگان و تنظیم بازار، توانسته است مزایایی ایجاد نماید که در ادامه قابل ذکر است.
1-تخصیص عادلانه خودرو
2-بالا رفتن امکان دسترسی مصرف کنندگان به گونه ا­ی که در آخرین عرضه یکی از خودروسازان داخلی یازده و نیم میلیون نفر به ازای عرضه پنجاه هزار خودرو  ثبت نام کرده ­اند، در حالیک ه با عرضه یکپارچه خودرو میزان ثبت نام کنندگان محصولات آن خودروساز به 3 میلیون و 600 هزار خودرو به ازای عرضه صد هزارتایی، کاهش پیدا کرد و به عبارت دیگر احتمال دسترسی مصرف­ کنندگان به خودرو برای یک محصول پرطرفدار خودروساز داخلی، به میزان هشت برابر افزایش پیدا کرده است.
3-شفافیت و ایجاد رویه ای واحد در عرضه برای همه خودروسازان
4-رفع شائبه مهندسی عرضه با عرضه قطره­ چکانی خودرو و یا عرضه خودرو در بازارهای غیرشفاف توسط خودروسازان
5-افزایش تنوع و حق انتخاب برای مصرف­ کنندگان در هر دوره عرضه.




منبع:

1401/03/09
21:18:47
5.0 از 5
381
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , تولید , چك
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش