برنامه ادغام شبکه خدمات بعد از فروش ایران خودرو و سایپا

برنامه ادغام شبکه خدمات بعد از فروش ایران خودرو و سایپا به گزارش آنی بازار، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از ادغام برخی نمایندگی های ایران خودرو و سایپا به منظور سهولت دسترسی و بهبود خدمت رسانی به مشتریان در آینده ای نزدیک اطلاع داد


اخبار شرکت ها؛ ایکوپرس- مهدی خطیبی در نشست با نمایندگی های پیش کسوت، با تکیه بر اهمیت عملکرد نمایندگی ها در رضایت مشتریان، از برنامه سرمایه گذاری مشترک نمایندگان با ایران خودرو اطلاع داد و اظهار داشت: در تلاش هستیم تا ایران خودرو به خودروسازی سربلندتر از گذشته تبدیل گردد که بطور حتم با توانمندی بالای نیروی انسانی این مجموعه و با همراهی نمایندگی ها، این هدف محقق خواهد گردید.
وی با بیان اینکه با همت شرکت ایساکو، خودرو های متوقع و متوقف بزودی در وضعیت مناسبی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: تأمین بموقع و درست قطعات از جانب شبکه خدمات بعد از فروش، از موضوع هایی است که با جدیت دنبال می شود که در این خصوص اختیار تأمین قطعه به شرکت ایساکو داده شده و شرکت ساپکو هم در این حوزه ایساکو را همراهی خواهد نمود.
وی از افزایش ۳۳ درصدی عرضه خودرو از آغاز سال تا ۱۳ شهریورماه نسبت به مدت مشابه سال قبل اطلاع داد و اظهار داشت: در همین بازه زمانی، افزایش ۴۵ درصدی تیراژ تولید کامل و ۴۰ درصدی صدور فاکتور را رقم زده ایم.
مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه وضعیت صنعت خودرو کشور به علت برخی متغیرهای برون زا و تحمیلی و برخی مشکلات داخلی، به سمت و سوی ناخوشایندی رفته و گرفتار برخی حواشی شده است، اظهار داشت: این متغیرها باعث افت کمی و کیفی محصولات شده بود، اما اقدام بسیار مهم حذف خودرو های ناقص و جمع آوری خودرو های دارای کسری قطعه سبب کسب نتایج بسیار موثری در ارتقای کیفیت محصولات و رضایت مشتریان شد.
خودروهای کسری دار در کانال پنج هزار دستگاه
وی خاطرنشان کرد: خودرو های ناقص از بیشتر از ۸۲ هزار دستگاه در بهمن سال قبل به پنج هزار دستگاه رسیده که این تعداد هم در سایت تبریز درحال تکمیل کاری است و در سایر سایت های تولیدی به صفر رسیده است و این اقدام سبب صرفه جویی در هزینه ها و افزایش کیفیت محصولات شده است.
خطیبی تغییر ترکیب تولید از خودرو های زیان ده به سودده را از دیگر سیاست های ایران خودرو دانست و اظهار داشت: بر این اساس از تولید خودرو های قدیمی و زیان ده به سمت تولید خودرو های جدید، باکیفیت، سودده و با تیراژ بالا خواهیم رفت.
به گفته خطیبی، دستیابی به تولید کامل در گروه صنعتی ایران خودرو، بزرگ ترین پروژه مدیریت صنعتی کشور طی چند سال گذشته به حساب می آید که این اقدام از دستاوردهای مهم وزارت صمت به حساب می آید.
وی ضمن اشاره به تدوین طرح تحول کیفی گروه صنعتی ایران خودرو، اظهار داشت: در این طرح، ۲۷۹ پروژه در بازه های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای فرایند قبل و پس از تحویل محصولات تعریف شده است. 
خطیبی با بیان اینکه کیفیت فرآیندی زمان بر است، اظهار داشت: شاید موفقیت های ما در کوتاه مدت محسوس نباشد، اما رصد و ارزیابی ها نشان از دست یابی به توفیقات خوبی دارد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درمورد توسعه محصولات اظهار داشت: هم اکنون مدت زمان ایده تا اجرا و تجاری سازی محصول به کم تر از ۱۸ ماه رسیده و این مهم برای اولین بار در خودروی TF21 محقق خواهد گردید. 
وی با بیان اینکه خودروی ری را، جدید ترین محصول گروه صنعتی ایران خودرو است که در تراز جهانی بوده و برنامه های صادراتی هم برای آن پیشبینی شده است، اظهار داشت: بعد از تولید انبوه در سال آینده، این محصول برای عرضه در اختیار شبکه نمایندگی ها هم قرار خواهد گرفت.
خطیبی با تکیه بر اینکه نمایندگی ها نقش پررنگی در تحقق برنامه های توسعه ای ایران خودرو ایفا می کنند، اظهار داشت: مانند یک خانواده، تمام موفقیت های ما وابسته به یک دیگر است و باید برای دست یابی به اهداف توسعه ای تلاش نماییم.
وی ضمن اشاره به اینکه احساس عدم کیفیت بیشتر از عدم کیفیت واقعی است، بر توجه به جهاد تببین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد و اظهار داشت: باید با کمک نمایندگی ها، مردم و مشتریان را در جریان اقدامات و دستاوردهای صنعت خودروسازی و ایران خودرو قرار داد.
وی نمایندگی ها را پیشانی و آبروی این خودروساز خواند و اظهار داشت: نقش نمایندگی ها بخصوص در حوزه خدمات بعد از فروش و رضایت مشتریان خیلی مهم است. 
وی در رابطه با اهمیت صادرات محصولات اظهار داشت: صادرات با ارسال خودرو به کشور ارمنستان شروع شده و نمایندگی ها می توانند نقش مهمی در کمک به ارائه خدمات به کشورهای هدف ایفا کنند. 
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، عرضه خودروی هایما در بورس کالا را اتفاق مهمی دانست که برای اولین بار رخ داده و اظهار داشت: این اقدام باعث حل شدن خیلی از موضوعات و مشکلات بعدی در حوزه قیمت گذاری و فروش محصولات ایران خودرو خواهد شد.
وی با تکیه بر اینکه روش فروش باید اصلاح شده و قیمت گذاری دستوری برداشته شود، اظهار داشت:  فعالیت واقعی فروش نمایندگی های ایران خودرو با هایما 8S، وانت آریسان دو و هایما S5 آغاز خواهد شد.
نمایندگی ها پیشانی گروه صنعتی ایران خودرو 
کیانوش پورمجیب، قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو هم در این جلسه، ضمن اشاره به آغاز طرح تحول کیفی محصولات ایران خودرو و در قدم اول با ضمانت شش ماهه قوای محرکه خودروی تارا، بیان نمود: اقداماتی در حوزه قوای محرکه و در زمینه تأمین و تدارک صورت گرفته که سبب شده است تا این ادعا را داشته و خویش را در معرض قضاوت مشتریان قرار دهیم.
وی اضافه کرد: طبق گزارش های دریافتی از جانب شبکه خدمات بعد از فروش، خوش بختانه تا این لحظه روسفید هستیم و در تولیدات تیرماه به بعد خودروی تارا، تنها یک مورد رجوع برای مشکل گیربکس این خودرو صورت گرفته است، حتما تلاش خواهیم کرد تا این رقم را هم به صفر برسانیم و مسیر ارتقای کیفیت محصولات را ادامه خواهیم داد.
قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو با تکیه بر اینکه ایران خودرو باید خویش را در صنعت خودروسازی بازیابی کند، اظهار داشت: قیمت تمام شده و زیان انباشته خودروسازی، یکی از گلوگاه های اصلی است که باعث ذلت صنعت خودرو شده است. خودروسازان به دنبال قیمت گذاری تکلیفی گرفتار زیان انباشته سنگینی شده اند، اما به نظر می آید که با راهبری وزارت صمت، به تدریج کشور به سمت سامان بخشی در سیاست قیمت گذاری دستوری می رود.
وی با بیان اینکه محصولات تولیدی ایران خودرو یکی بعد از دیگری به سمتی حرکت می کنند که قیمت گذاری آنها بر مبنای منطق بازار صورت گیرد و امید است تک تک محصولات از زیان انباشته بیرون بروند، اظهار نمود: این اقدام در ابتدا با خودروی هایما شروع شد و توانستیم برای اولین بار این محصول را در بورس کالا کشف قیمت کرده و به فروش برسانیم. محصولات بعدی هم به ترتیب در بورس کالا عرضه و کشف قیمت خواهند شد تا با نظام قیمت گذاری بازار عرضه شوند. 
وی خاطرنشان کرد: بدین سان نه در حق مشتریان واقعی و نه در حق خودروسازان اجحاف نخواهد شد.
وی ضمن تاکید بر فعالیت عزت مندانه ایران خودرو با اقدامات صورت گرفته، اظهار داشت: بر این اساس، نمایندگی ها هم بعنوان پیشانی این مجموعه صنعتی، این عزت را مشاهده کرده و رضایت و احترام بیشتری را از جانب مشتریان و مردم کسب خواهند کرد. 
در این نشست که با حضور صاحبان امتیاز ۲۰ نمایندگی پیش کسوت ایران خودرو و مدیران عامل شرکتهای ایساکو، امدادخودروایران و هم تعدادی از معاونان گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در جریان دغدغه ها، مشکلات و مطالبات نمایندگی های سراسر کشور قرار گرفت و بر پی گیری آن تصریح کرد.



1401/06/15
08:39:02
5.0 از 5
470
تگهای خبر: ارز , ارزیابی , بازار , بورس
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب آنی بازار
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش : با آنی بازار، هم خرید کنید، هم به روز بمانید