تاكید مدیرعامل سایپا بر پیگیری جدی سرمایه گذاری مشترك با چین

تاكید مدیرعامل سایپا بر پیگیری جدی سرمایه گذاری مشترك با چین مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاكید بر اهیت سرمایه گذاری شركت های خارجی در ایران، اظهار داشت: برهمین اساس مذاكرات با شركت چانگان باید با جدیت بیشتری دنبال شود.



به گزارش آنی بازار به نقل از مهر به نقل از سایپا، مهدی جمالی در دیدار قائم مقام كمیته توسعه اقتصادی صنایع شهر چونگ چینگ از كشور چین اظهار داشت: به نظر می رسد كه هردو شركت چانگان و سایپا تصمیم استراتژیكی برای همكاری اتخاذ نموده اند و دولت ایران از این همكاری حمایت می كند.
وی اضافه كرد: با توضیحاتی كه معاون كمیته اطلاعات اقتصادی شهر چونگ چینگ عرضه دادند نشان دهنده این است كه این مورد جزء سیاست های دولت چین و منطقه چونگ چینگ هم است كه از این همكاری حمایت خواهند كرد.
جمالی اظهار داشت: ۴۰ درصد از بازار خودروی ایران متعلق به گروه سایپاست و برنامه این گروه خودروساز برای سال ۲۰۲۵ افزایش ظرفیت تولید به دو برابر ظرفیت فعلی است. درحال حاضر تولید گروه سایپا نزدیك به ۷۰۰ هزار دستگاه در سال است و طی ۶ سال آینده این ظرفیت به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل سایپا خاطرنشان كرد: سیاست گروه سایپا در افزایش تولید، این است كه ۵۰ درصد از محصولات با برند گروه سایپا تولید شود و ۵۰ درصد ما بقی را در مشاركت با شركای خارجی به تولید برسانیم.
وی اضافه كرد: هم اكنون شركت سیتروئن نخستین شریك خارجی گروه سایپا است و نزدیك به ۳۰۰ هزار دستگاه از تولیدات گروه سایپا، به محصولات سیتروئن اختصاص داده شده است.
جمالی اظهار داشت: با شركت رنو هم از گذشته شراكت تجاری داشته ایم و نزدیك به ۲۰۰ هزار دستگاه از تولیدات گروه سایپا، به شركت رنو اختصاص یافته است. همینطور با شركت برلیانس چین هم برای تشكیل شركت مشترك مذاكره كرده ایم.
وی اضافه كرد: در برنامه هایمان شركت چانگان به عنوان شریك جدی گروه سایپا تلقی می گردد و هم اكنون محصول CS۳۵ چانگان در ایران تولید می گردد و برنامه ریزی سایپا برای تولیدات چانگان، اختصاص ظرفیت حداقل ۲۰۰ هزار دستگاه طی سه سال آینده است.
مدیرعامل گروه سایپا اظهار داشت: با عنایت به ظرفیت بازار خودروی كشورمان و حضور خوب خودرویCS۳۵ در بازار ایران و در صورت حمایت دولت چین و تحقق پیشنهاد های گروه سایپا در زمینه همكاری بیشتر با چانگان، ظرفیت های تولیدی مناسبی را در اختیار چانگان قرار خواهیم داد.
جمالی اظهار داشت: مدل همكاری با سیترئن را می توانیم با شركت چانگان به اجرا بگذاریم و مذاكرات با شركت چانگان باید با جدیت بیشتری صورت گیرد به علت اینكه تقاضاهای زیادی برای سرمایه گذاری مشترك با سایپا وجود دارد چراكه ایران از بازار مطمئنی برخوردار می باشد.
وی اضافه كرد: البته سایپا با چانگان مذاكرات خوبی را انجام داده است و من از روند مذاكرات رضایت دارم ولی انتظار دارم این مذاكرات سرعت بیشتری بگیرد.
مدیرعامل گروه سایپا اظهار داشت: امیدوارم در مذاكرات جدید با چانگان بتوانیم به سرعت به سمت تشكیل جوینت ونچر پیش برویم چراكه دولت جمهوری اسلامی ایران این روش از سرمایه گذاری مشترك را در تولید خودرو در دستور كار دارد.
در ادامه یانگ لی كی یونگ، قائم مقام كمیته توسعه اقتصادی صنایع شهر چونگ چینگ هم ضمن ابراز خرسندی از حضور در سایپا اظهار داشت: گروه سایپا یكی از خودروسازان مهم كشور ایران است كه توانسته با تولیدات خود سهم خوبی از بازار این كشور را به خود اختصاص دهد.
وی اضافه كرد: شركت چانگان هم در شراكت با خودروسازان برتر دنیا و با بهره گیری از دانش و تكنولوژی روز دنیا توانسته محصولات متنوعی تولید و به بازار چین و سایر كشورها عرضه نماید.
یونگ تصریح كرد: چانگان در كشور ایران هم با همكاری سایپا توانسته خودروی CS۳۵ را تولید و عرضه نماید كه مورد استقبال بازار هم قرار گرفته است و در نظر داریم محصولات جدید دیگری هم با مشاركت سایپا تولید و عرضه كنیم.
وی اضافه كرد: نكته مهمی كه در شراكت با سایپا مد نظر است نحوه انتقال قطعات از چین به ایران است و باید به نحوی باشد كه بتوانیم در كوتاه ترین زمان ممكن و با حداقل هزینه، سفارشات را به سایپا جهت تولید محصول عرضه كنیم و بر همین مبنا پیشنهاداتی را به سایپا عرضه كرده ایم.
قائم مقام كمیته توسعه اقتصادی صنایع شهر چونگ چینگ اظهار داشت: این آمادگی از جانب شركت چانگان و مقامات شهر چونگ چینگ وجود دارد كه با همراهی دولت چین این برنامه اجرا شود و قاعدتا علاوه بر قطعات خودرو، در روند مبادلات كالا بین دو كشور تاثیر مهمی خواهد گذاشت.
یونگ تصریح كرد: در مورد تولید جوینت ونچر مشترك بین سایپا و چانگان هم تلاش خواهیم كرد كه شرایط لازم جهت تولید شركت مشترك با سرعت بیشتری انجام شود و دو طرف بتوانند در یك شرایط مناسب همكاری های خویش را گسترش دهند.
 

1396/08/19
17:01:30
5.0 از 5
4929
تگهای خبر: اقتصاد , خودرو , سرمایه گذاری
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش