افزایش 20 برابری اعتبارات حوزه آبیاری نوین در خراسان رضوی

افزایش 20 برابری اعتبارات حوزه آبیاری نوین در خراسان رضوی آنی بازار: مشهد- ایرنا- رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: امسال 2 هزار و 540 میلیارد ریال برای سیستم های نوین آبیاری در این استان اختصاص یافت كه نسبت به سال 1392 حدود 20 برابر افزایش دارد.


مجتبی مزروعی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم گشایش اولین نمایشگاه منطقه ای كشاورزی در نیشابور اضافه كرد: در سال 1392 مبلغ 130 میلیارد ریال به سیستم های نوین آبیاری در این استان اختصاص یافته بود.
وی اظهار نمود: در 30 سال قبل میانگین سطح آبیاری به روش نوین در كشور چهار هزار هكتار در سال بود در حالی كه این رقم در سه سال قبل به 20 هزار هكتار رسیده است.
وی اظهار داشت: در چند سال پیش از دولت تدبیر و امید تسهیلات اختصاص یافته برای بخش مكانیزاسیون كشاورزی این استان كمتر از 50 میلیارد ریال بود در حالی كه در سه سال دولت تدبیر و امید بیش از 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات به این بخش تزریق شد.
مزروعی اضافه كرد: در حالی كه طی چند سال قبل وارد كننده گندم و جو و بسیاری دیگر از محصولات كشاورزی بودیم امروز با وجود كاهش سطح زیر كشت، بیش از 20 ماه ذخیره استراتژیك گندم در استان داریم.
وی اظهار نمود: امسال 780 میلیارد ریال تسهیلات ویژه مكانیزاسیون برای این استان در نظر گرفته شده و بیش از سه هزار و 400 دستگاه انواع تراكتور و بیش از چهار هزار و پانصد دستگاه انواع ادوات در اختیار كشاورزان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینكه برای توسعه صادرات باید صنایع تبدیلی و فراوری مناسب در اختیار داشته باشیم اظهار داشت:
یكی از ظرفیتهای كشور، داروهای گیاهی است كه در میان آنها زعفران مشهور شده است در حالی كه به ظرفیتهایی مانند زیره سبز و كتیرا و دهها گیاه دارویی دیگر توجه كافی نداریم.
خبرنگار: سعید صفارائی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
9869 / 6053


1396/09/24
13:11:06
5.0 از 5
4862
تگهای خبر: تسهیلات
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش