نایب رئیس بانك صادرات :

رتبه بندی اعتباری مشتریان تضمین كننده كاهش مطالبات بانك ها است

رتبه بندی اعتباری مشتریان تضمین كننده كاهش مطالبات بانك ها است آنی بازار: ​نایب رئیس هیات مدیره بانك صادرات اظهار داشت: وصول مطالبات بانك ها می تواند ضمن كاهش قیمت تمام شده پول و تعدیل نرخ تسهیلات، هزینه پول و تامین مالی را برای تولید كنندگان به میزان قابل توجهی كم كند.



به گزارش آنی بازار به نقل از مهر و به نقل از بانك صادرات ایران، غلام سوری با تاكید بر اهمیت حفظ ارتباط مستمر با مشتریان و رعایت اصول حرفه ای در رتبه بندی آنها اظهار داشت: امروزه در نظام بانكی كشور معضل مطالبات معوق پدیده ای فراگیر است كه فارغ از عوامل فراسازمانی شكل گیری آن، باید اصول مهمی را برای جلوگیری از تبعات ناگوار آن به كار بست تا بخش های تولیدی كشور دسترسی ساده تری به منابع بانكی داشته باشند.
وی با تاكید بر ضرورت رتبه بندی اعتباری مشتریان در بانك ها اضافه كرد: نظام رتبه بندی اعتباری مشتریان در بانك ها همچون مهمترین عوامل جلوگیری از رشد مطالبات غیر جاری است و اگر شاخص های آن رعایت نشود، تسهیلات به راحتی به مطالبات تبدیل می شوند.
به گفته نایب رئیس هیات مدیره بانك صادرات ایران، میزان سرمایه، حجم و كیفیت فروش، صورت های مالی، فرآیند گردش كالا و پول و مدیریت همچون مولفه های مورد نظر در رتبه بندی اعتباری مشتریان است كه در صورت تغییرات و انحراف از اهداف، امكان تبدیل شدن تسهیلات به مطالبات افزایش می یابد.
وی همینطور خاطرنشان كرد: در چارچوب یك سیستم رتبه بندی درست است كه نرخ تسهیلات برای هر مشتری باید تعیین شود.
سوری با اشاره به اینكه چتر حمایتی بانك ها برای تداوم فعالیت صنایع باید با مشاوره های مالی و با هدف حفظ اشتغال و پایداری تولید همراه باشد، اظهار داشت: با كنترل ریسك های آتی باید تلاش شود یك فعال اقتصادی خوب امروز به یك بدهكار بد فردا تبدیل نشود.

1397/04/11
21:58:01
5.0 از 5
5041
تگهای خبر: بانك , تسهیلات , تولید , صادرات
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش