نرخ تورم در اروپا بالا رفت

نرخ تورم در اروپا بالا رفت آنی بازار: مركز آمار اتحادیه اروپا از رسیدن نرخ تورم به 1.9 درصد در اتحادیه اروپا آگاهی داد.


به گزارش آنی بازار به نقل از ایسنا، در ۱۲ ماه منتهی به آوریل ۲۰۱۹ متوسط نرخ تورم در ۲۸ كشور عضو اتحادیه اروپا به ۱.۹ درصد و در ۱۹ كشور عضو منطقه یورو به ۱.۷ درصد افزایش یافته است. این مساله می تواند خبر خوبی برای بانك مركزی اروپا باشد كه برای اجرای فاز بعدی سیاست های پولی خود، دستیابی به نرخ تورم ۲ درصدی را هدف گذاری كرده است.
در میان كشورهای عضو اتحادیه اروپا، پایین ترین نرخ تورم سالانه متعلق به كرواسی با ۰.۸ درصد بوده است و بعد از این كشور، دانمارك و پرتغال با ۰.۹ درصد قرار دارند. از جانب دیگر بیشترین نرخ تورم متعلق به رومانی با ۴.۲ درصد بوده است و بعد از آن مجارستان با ۳.۹ درصد و لتونی با ۳.۳ درصد قرار دارند.
تا اختتام ۱۲ ماه منتهی به آوریل، بیشترین محرك نرخ تورم متعلق به بخش خدمات بوده است و بعد از آن گروه های انرژی و غذا و نوشیدنی قرار دارند. در میان دیگر كشورهای عضو، نرخ تورم ایتالیا ۱.۱ درصد، فرانسه ۱.۵ درصد، اسپانیا ۱.۶ درصد، اتریش ۱.۷ درصد، انگلیس ۱.۹ درصد، بلژیك ۲ درصد، آلمان ۲.۱ درصد و هلند ۳ درصد بوده است.
همین طور بر اساس ماهانه، نرخ تورم آوریل در منطقه یورو و اتحادیه اروپا بطور متوسط ۰.۷ درصد بوده است كه بیشترین تورم ماهانه در استونی با ۱.۵ درصد، قبرس با ۱.۳ درصد و هلند با ۱.۱ درصد به ثبت رسیده است. كمترین تورم ماهانه نیز متعلق به بلژیك و اسلواكی با ۰.۲ درصد و دانمارك و لوكزامبورگ با ۰.۳ درصد بوده است.
در میان سایر كشورها، نرخ تورم دوازده ماه منتهی به آوریل در ایسلند ۳.۲ درصد، نروژ ۳.۱ درصد و سوئیس ۱.۱ درصد بوده است. نرخ تورم ماهانه این كشورها نیز به ترتیب معادل ۱.۸ درصد، ۰.۶ درصد و ۰.۵ درصد بوده است.
لازم به ذكر است منطقه یورو شامل ۱۹ كشور بلژیك، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوكزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواكی و فنلاند است كه از یورو بعنوان واحد پولی خود استفاده می نمایند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است كه شامل ۱۹ كشور عضو منطقه یورو بعلاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارك، سوئد، كرواسی، جمهوری چك و رومانی است.



1398/03/03
22:37:48
5.0 از 5
4811
تگهای خبر: بانك , بانك مركزی , تورم , چك
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش