شرایط و نرخ خرید تضمینی محصولات زراعی در سالهای ۹۸ و ۹۹  بعلاوه جدول

شرایط و نرخ خرید تضمینی محصولات زراعی در سالهای ۹۸ و ۹۹  بعلاوه جدول آنی بازار: سازمان برنامه و بودجه شرایط و چگونگی خرید تضمینی محصولات زراعی و كشاورزی را اعلام و ابلاغ نمود.


به گزارش آنی بازار به نقل از ایسنا، بتازگی شورای اقتصاد بنا به درخواست و نامه وزارت جهاد كشاورزی در مورد قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی تصمیم گیری كرد. بر این اساس سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد كشاورزی باید با رعایت قوانین مربوطه، در مورد سازمان های مسئول خرید محدوده زمانی خرید و موارد دیگر تصمیمات لازم را اتخاذ كنند.
اما طبق قیمت گذاری های انجام شده برای خرید تضمینی محصولات زراعی، نرخ برخی اقلام همچون هر كیلو گندم معمولی ۲۲۰۰ تومان، گندم دوروم ۲۲۹۰، جو ۱۶۳۰، برنج گروه یك ۶۱۱۲، برنج گروه دو ۵۳۶۵، سیب زمینی پاییزه۶۲۲ و هر كیلو پیاز بهاره ۴۰۳ تومان خواهد بود.
این در حالی است كه قیمت خرید ارقام مختلف برنج بر حسب درصد شكستگی دانه توسط وزارت جهاد كشاورزی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه تعیین می شود. خرید تضمینی برنج توسط سازمان مسئول خرید منحصر به استان های گیلان و مازندران است.
همچنین فروش گندم برای مصارف نان آزادپز مشمول نرخ یارانه ای نمی گردد.
از سوی دیگر میزان افت سن گندم و قیمت دانه های روغنی بر حسب آفت و رطوبت با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد كشاورزی تعیین می شود.
به ازای هر تن چغندر قند بهاره دو كیلوگرم قند یا شكر به نرخ ۷۵۰ تومان و ۲۰ كیلوگرم تفاله خشك به نرخ ۱۲۰ تومان و به ازای هر تن چغندر قند پاییزه دو كیلوگرم قند یا شكر به نرخ ۶۵۰ تومان و ۲۰ كیلوگرم تفاله خشك به نرخ ۱۰۰ تومان بعنوان جایزه تحویل می شود. همین طور به ازای هر كیلوگرم چغندر قند بهاره ۵۰ تومان و چغندر پاییزه ۱۰۰ تومان بعنوان هزینه حمل به قیمت تضمینی اضافه خواهد شد.
قیمت های تضمینی از طرف محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به دستگاه های مربوطه ابلاغ گردیده است.
جدول قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی در سالهای ۹۸ و ۹۹ به شرح زیر است:





منبع:

1398/07/19
22:48:13
5.0 از 5
4339
تگهای خبر: اقتصاد , خرید , دستگاه , سازمان
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش