همایش فرصت های همكاری اقتصادی ایران و اسپانیا برگزار گردید

همایش فرصت های همكاری اقتصادی ایران و اسپانیا برگزار گردید آنی بازار: مادرید- ایرنا- همایش بررسی فرصت های همكاری اقتصادی بین ایران و اسپانیا همزمان با حضور هیات اقتصادی كشورمان برای برپایی اولین كمیسیون مشترك اقتصادی دوكشور با حضور بیش از 200 تن از مقام های اقتصادی و فعالان بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی اسپانیا برگزار گردید.


به گزارش صبح سه شنبه ایرنا، «مجتبی خسرو تاج» قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم آغاز بكار همایش فرصت های همكاری اقتصادی دو كشور به تشریح شرایط اقتصادی كشورمان و برطرف شدن موانع پیش روی شركت های بزرگ بین المللی برای همكاری با ایران پرداخت و از شركت های اسپانیایی برای توسعه مناسبات به خصوص سرمایه گذاری در طرح های متنوع زیربنایی و انتقال دانش فنی خود به ایران دعوت بعمل آورد.
وی به سیاست های جدید كشورمان برای همكاری های بین المللی و حمایت قانونی از سرمایه گذاران خارجی اشاره و به شركت های اسپانیایی سفارش كرد كه برای موفقیت در بازار رقابتی ایران به شیوه های نوین انتقال دانش فنی و سرمایه گذاری همچون به سرمایه گذاری مشترك و تولید محصولات مشترك در كشورمان برای بازارهای ثالث بیاندیشند.
«محمد حسن فدایی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا هم در این نشست به تحولات مثبت سیاسی و اقتصادی در مناسبات دو كشور و تبادل هیات های مختلف عالی رتبه سیاسی و اقتصادی در فضای پسابرجام اشاره كرد وگفت كه امیدواریم روند رو به رشد توسعه مبادلات تجاری كشورمان كه طی دو سال قبل از كمتر از 500 میلیون یورو به بیش از یك و نیم میلیارد یورو رسیده با سرعت بیشتر و در زمینه های متنوع ادامه یابد.
سفیر كشورمان در مادرید یادآورشد: برگزاری اولین كمیسیون مشترك اقتصادی بین ایران و اسپانیا و برگزاری این همایش می تواند آغازگر فصل جدیدی در مناسبات اقتصادی دو كشور باشد.
به گزارش آنی بازار به نقل از ایرنا، همینطور نمایندگان شركت های بزرگ ایرانی در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، خودرو و انرژی های تجدید پذیر ظرفیت های گسترده كشورمان را برای سرمایه گذاری شركت های اسپانیایی در این حوزه ها تشریح كردند.
به دنبال توافق جامع هسته ای، شركت های بزرگ بین المللی اسپانیایی تمایل زیادی برای همكاری با ایران از خود نشان داده اند و تابحال هیات های مختلف اقتصادی بین دو كشور مبادله شده است. انتظار می رود سطح مبادلات تجاری دو كشور در انتها سال 1396 به بیش از 2میلیارد یورو برسد.
شبد**اروپام *4*491**1010
انتشار: حسن معظمی


1396/09/15
11:21:27
5.0 از 5
4718
تگهای خبر: اقتصاد , سرمایه گذاری
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش