در برنامه به خانه برمی گردیم اعلام شد؛ برنامه ویژه افق كوروش برای پشتیبانی از مغازه داران آنی بازار: وشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف افق كوروش در جهت پشتیبانی از همكاران مغازه دار، برنامه ویژه فرانچایز یا اعطای نمایندگی را كلید زد. به گزارش آنی بازار به نقل از مهر و به نقل از شركت فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش، نعیم ابراهیمیان از مدیران ارشد افق كوروش با حضور در برنامه زنده «به خانه بر می گردیم» ضمن تبریك اعیاد شعبانیه، روز جوان، روز كارگر و روز معلم به روند شكل گیری و اهمیت فروشگاه های زنجیره ای در كشور پرداخت و اظهار داشت: فروشگاه های زنجیره ای جدید، مغازه های قدیمی هستند كه بنا به نیازهای انسان شهرنشین امروز كه راحتی بیشتر و صرفِ وقت و هزینه كمتر را دنبال می كند، تحول یافته و تغییر شكل پیدا كرده است؛ در واقع شكل داخلی آنها به گونه ای تغییر یافته كه با تنوع بیشتر، مردم از میان گزینه های بیشتر با آرامش خاطر و آزادانه به شخصه انتخاب كنند. وی افزود: ضمن آنكه اگر تا پیش از این یك كالا، برای رسیدن به دست مصرف كننده از چند دست می گذشت، زنجیره ای ها با حذف واسطه ها و كوتاه كردن زنجیره ی عرضه، كالا را با هزینه كمتر از تولید كننده به دست مصرف كننده رساندند. این مدرس دانشگاه در ادامه اضافه كرد: فروشگاه های زنجیره ای از محل صرفه جویی و به علت افزایش حجم خرید توانستند در مورد قیمت های خرید با تامین كنندگان بهتر مذاكره و امتیاز دریافت كنند و برای جذب مشتری و بالا بردن بیشتر رضایت مردم، این صرفه جویی ها را در قالب تخفیف به مردم برگردانند ضمن آنكه در انتخاب بهترین كالاها، نشان ها و كنترل استانداردهای لازم به مراتب كوشیدند. در عین حال این نكته را هم مورد اشاره قرار داد كه فروشگاه های زنجیره ای در مدلهای جدید توانستند به همسایگی مردم بیایند كه همین امر در بهبود ترافیك های شهرهای بزرگ و حمل و نقل شهری مثمرثمر واقع شد؛ ازاین رو به صورت خلاصه زنجیره ای ها فقط كالا به مردم عرضه نمی كنند بلكه آنها دهها خدمت علاوه بر كالا عرضه می كنند كه یكی از آنها تخفیف است. وی در پاسخ به سوال مجری برنامه «به خانه برمی گردیم» در مورد چگونگی مكانیزم تخفیف در فروشگاه های زنجیره ای هم اظهار داشت: شاید تا چهار سال پیش، مردم یا اصلا تخفیفات را باور نمی كردند یا خیال می كردند كه این تخفیف بر روی كالاهای معیوب و مورد دار اعمال می گردد و آن را تبلیغ خلاف واقع می دانستند. ابراهیمیان ادامه داد: در افتتاح صد فروشگاه اول، به عینه شاهد بودیم كه مصرف كنندگان علی رغم شناختی كه به كالا داشتند اما به علت تخفیفی كه برای آن در نظر گرفته بودیم، آن را با وسواس بیشتری وارسی می كرد و باورش دشوار بود كه چگونه همان كالا و همان نشانی كه هر روز خریداری می كنند و مصرف می كنند، با تخفیف و زیر قیمت عرضه می گردد اما هم اكنون با گذشت چهار سال و افتتاح نزدیك به هزار فروشگاه زنجیره ای افق كوروش در سیصد شهر و با حدود هشت میلیون مشتری حدودا این دغدغه حل شده است. هر كه او ارزان خرد، ارزان دهد این مدیر ارشد شركت فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش در ادامه به سه مزیتی كه امكان تخفیف را در فروشگاه های زنجیره ای افق كوروش فراهم می كند، اشاره نمود و اضافه كرد: نخستین مزیت را مولوی پیش از این و در هفتصد سال قبل گفته است؛ «هر كه او ارزان خرد، ارزان دهد»، در واقع ما به علت مزیتِ حجم بالای خریدمان و جذابیتی كه از منظر سهولت دسترسی و از منظر صرفه به مقیاس برای تولیدكنندگان و تامین كنندگان داریم، كالا ها را با قیمت مناسب تری خریداری می نماییم. وی افزود: دومین مزیت این است كه انتظار ما به مانند هر كسب و كار بزرگ دیگری از سود با كسب و كارهای كوچك بسیار متفاوت می باشد. در واقع متوسط سود در صنعت ما حكم می كند كه انتظار كمی برای سود داشته باشیم و ما در جهت بقا و توسعه از بخش بزرگی از سود قانونی و به حق خود به قیمت رضایت بیشتر مشتریان صرف نظر كرده و آن را در قالب تخفیف به مردم عرضه دهیم. متوسط سود در صنعت فروشگاه های زنجیره ای دو الی سه درصد این مدرس دانشگاه خاطرنشان كرد: متوسط سود این صنعت در بهترین نمونه های جهانی كه گردش مالی شان از چندین كشور بیشتر است، دو الی سه درصد سود است؛ سودی كه چندین برابر آن هم یك كسب و كار كوچك را اداره نمی نماید. وی در عین حال از برنامه ویژه شركت افق كوروش در جهت پشتیبانی از همكاران مغازه دار اطلاع داد و اظهار داشت: افق كوروش برای پشتیبانی از همكاران مغازه دار برنامه ویژه ی اعطای نمایندگی یا به اصطلاح فرانچایز را كلید زد. اعطای نمایندگی افق كوروش به مغازه داران ابراهیمیان اضافه كرد: دغدغه همكاران مغازه دارمان همواره این است كه چه كالایی را به چه قیمتی و به چه میزانی و چه زمانی خریداری كنند تا بتوانند فعالیتی سودده و رو به راه و مشتریانی راضی داشته باشند كه با این روش، همكاران مغازه دار با دریافت نمایندگی ضمن حفظ استقلال خود، از مزیت های حجم خرید، دانش و تخصص منابع انسانی و نشانِ مشتری آوری افق كوروش بهره مند می شوند. وی با بیان این مطلب كه اصل صرفه جویی نزد همه ما هفت هزار نفر در افق كوروش یك ارزش است، تصریح كرد: سومین مزیتی كه افق كوروش دارد، تخصصی است كه همكاران ما دركاهش هزینه ها یافتند. این مدیر ارشد شركت فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف افق كوروش در این مدل عرضه، با حذف واسطه ها، كارهای بدون ارزش افزوده و تكراری، هزینه ها به صورت قابل توجهی كاسته می شود و در واقع ما دنبال روشی می گردیم كه بتوانیم آن را بهتر و كم هزینه تر انجام دهیم و از این محل تخفیف بیشتری به مردم عزیزمان بدهیم. 1397/02/16 11:58:53 5.0 از 5 4933 تگهای خبر: ارز , تولید , چك , خرید این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ خرید و قیمت آیفون 16 پرو قسطی یک انتصاب دیگر در وزارت صمت سن جدید بازنشستگی اعلام شد، اعلام جزئیات نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۳