همتی:

تومان و قران جایگزین اسكناس ها و مسكوكات فعلی می شوند

تومان و قران جایگزین اسكناس ها و مسكوكات فعلی می شوند به گزارش آنی بازار رئیس كل بانك مركزی اظهار داشت: «تومان» و «قران» همزمان با پول فعلی، در كل كشور جاری شده و به تدریج جایگزین اسكناس ها و مسكوكات فعلی می شوند.


عبدالناصر همتی روز دوشنبه با انتشار یادداشتی در اینستاگرام نوشت: بامداد امروز ۱۵ (اردیبهشت ماه)، درجلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه پیشنهادی دولت، در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی و تعیین «تومان» بعنوان واحد پول ملی، که توسط بانک مرکزی ارائه شده بود، به تصویب رسید.
وی اضافه کرد: بر طبق ماده واحده مصوب مجلس، پس از اقدامات اجرایی مورد نیاز، واحدپول ملی جدید «تومان» می شود که معادل ۱۰ هزار «ریال» جاری خواهد بود. هر یک «تومان» نیز معادل ۱۰۰ «قران» خواهد شد.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: «تومان» و «قران» همزمان با پول فعلی، در کل کشور جاری شده و به تدریج جایگزین اسکناس ها و مسکوکات فعلی می شوند.
وی اشاره کرد: لازم می دانم از هیأت وزیران، کمیسیون های اقتصاد و برنامه و بودجه، خصوصاً نمایندگان مجلس، که امروز با رأی قاطع خود، ماده واحده حذف چهار صفر از پول ملی را به تصویب رساندند، قدردانی کنم.



منبع:

1399/02/15
21:29:28
5.0 از 5
2689
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , بانك مركزی
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش