از بیستم شهریورماه؛

توقف فروش ارز مسافرتی

توقف فروش ارز مسافرتی آنی بازار: بنا به اعلام بانك مركزی، از بیستم شهریورماه، فروش ارز مسافرتی به نرخ مبادله ای متوقف گردیده و عرضه از طریق نظام بانكی به نرخ آزاد انجام می شود.


به گزارش آنی بازار به نقل از بانك مركزی، تاكنون مسافران ایرانی كه بیش از دوازده سال سن داشتند و از راه های هوایی، زمینی، ریلی و دریایی از كشور خارج می شدند، می توانستند برای یك بار در طول سال حداكثر ۳۰۰ دلار آمریكا یا معادل آن را، با ارائه گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیط مسافرت، ویزای كشور مقصد (در خصوص كشورهایی كه نیاز به اخذ ویزا دارند) و تعهد كتبی مسافر مبنی بر خرید ارز مسافرتی فقط از یك منبع، با نرخ مبادله ای تهیه كنند.
تاكید می شود با اجرای بخشنامه جدید (بخشنامه شماره ۹۶.۱۸۱۲۸۹ مورخ ۱۳۹۶.۰۶.۱۲) از تاریخ بیستم شهریور، فروش ارز مسافرتی با نرخ مبادله ای از ذیل قسمت "ب" بخش سوم مجموعه مقررات ارزی، حذف و فروش ارز مسافرتی با نرخ بازار (آزاد) انجام خواهد پذیرفت. لازم به ذكر است بانك مركزی در سال جاری با هدف رفاه حال شركت كنندگان در گردهمایی بزرگ اربعین حسینی، همانند سال های گذشته، ارز مسافرتی به میزان حداكثر ۲۰۰ دلار آمریكا به نرخ مبادله ای با ارائه گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران و بلیط مسافرت برای زائران این موسم را از طریق بانك های ملی ایران، ملت و سامان تامین می كند.
 

1396/06/15
15:37:01
5.0 از 5
4536
تگهای خبر: ارز , دلار , خرید , قیمت
این مطلب آنی بازار را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان آنی بازار در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
anibazar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آنی بازار محفوظ است

آنی بازار

بازار خرید و فروش